با محصولات خانه هوشمند ایرانی خانه خود را هوشمند کنید

خانه هوشمند ایرانی آسانه تماما تولید ایران همراه با کیفیت و قیمت مناسب است که علاوه بر کارایی لازم خدمات مناسبی نیز به مردم عزیز ایران ارائه می کند. محصولات آسانه طیف گسترده ای از نیازهای خانه هوشمند را برآورده میسازد.

در ادامه قصد داریم تا کلیت خانه هوشمند و همچنین امکانات و تجهیزات خانه هوشمند ایرانی علی الخصوص خانه هوشمند آسانه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

در زندگی شهری انسانها بیشترین زمان خود را در محیط داخل ساختمان‌ها سپری می کنند . این در حالی است که بیش از ۴۵ درصد مصرف انرژی  در ساختمان‌ها مصرف می‌شود.   با توجه به ین موارد راحت تر کردن زندگی در خانه و ساختمان های هوشمند جزو نیاز های ضروری این دوران به شمار میرود. از این رو در بیشتر جوامع توسعه یافته و در حال توسعه ، خانه هوشمند و  ساختمان هوشمند بسیار مورد توجه واقع شده است.

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند مجموعه ای از تجهیزات هوشمند است که در آن وسایل و دستگاه ها می توانند به صورت خودکار و یا  از راه دور با اتصال به اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا سایر دستگاه های تحت شبکه کنترل شوند. دستگاه های یک خانه هوشمند از طریق شبکه داخلی و یا  اینترنت به هم متصل هستند و به کاربر این امکان را می دهد تا از راه دور عملکردهایی مانند دسترسی امنیتی به خانه ، دما ، روشنایی و آبیاری هوشمند را کنترل کند.

غالباً در خانه هوشمند ، اجزا و لوازم برقی توسط یک دستگاه مرکزی کنترل میشوند و طبق برنامه ها و سناریوهایی که به آنها داده میشود عمل می کنند. بنابراین ساکنین میتوانند نحوه عملکرد خانه هوشمند را برنامه ریزی کرده و در صورت نیاز از راه دور کنترل کنند. همچنین خانه هوشمند نسبت به شرایط محیطی پیرامون خود و همچنین فرامین صاحب خانه عکس العمل نشان دهد. این کار بواسطه تجهیزات و سنسورهای مختلفی که در محل نصب میشوند انجام میشود.

ساختمان هوشمند با زیر شاخه‌هایی نظیر: خانه هوشمند ، دفتر کار هوشمند ، هتل هوشمند ، بیمارستان هوشمند و … شناخته می‌شود . در کل در تمام ‌این ساختمان‌های هوشمند هدف اصلی از هوشمند سازی ساختمان ایجاد اسایش و امنیت و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی میباشد.

 

 

تجهیزات خانه هوشمند :

روشنایی هوشمند

یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین تجهیزات در ساختمان های هوشمند ، قسمت روشنایی هوشمند است. تجهیزات هوشمند روشنایی  امکان کنترل از راه دور و همچنین برنامه ریزی و سناریو بندی برای ساعات مختلف روز وشب را  فراهم میکنند. به عنوان مثال شما میتوانید روشنایی منزل را طوری تنظیم نمایید تا به محض روشن شدن هوا و طلوع خورشید چراغ هایی که در طی شب روشن بوده اند خاموش شوند. و یا با تاریک شدن هوا کم کم چراغ ها اتوماتیک روشن شده و نور منزل زیاد شود. و یا سناریو های روشنایی مختلف مانند سناریوی تماشای تلویزیون داشته باشید که با روشن شدن تلویزیون نور منزل در حالت ایده آل تماشای تلویزیون تنظیم شود. این ها تنها چند نمونه ساده از سناریو های روشنایی هوشمند است.

آسایش، راحتی ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و همچنین امنیت خانه از جمله مزیت های روشنایی هوشمند میباشد. به راحتی میتوانید از کجایی از جهان روشنایی خانه و ساختمان خود را تنظیم نمایید. میزان مصرف انرژی در هر وسیله روشنایی را پایش نمایید و بهترین تصمیم گیری ها را در جهت مصرف بهینه و صرفه جویی در انرژی برق داشته باشید.

 

خانه هوشمند

 

تجهیزات روشنایی هوشمند ایرانی آسانه

یکی از زمینه هایی که شرکت های تولید کننده خانه هوشمند ایرانی در آن پیشرفت بسزایی داشته اند همین مورد تجهیزات روشنایی هوشمند است. اغلب شرکت های خانه هوشمند ایرانی انواع و اقسام این تجهیزات را با کیفیت ها و امکانات خوب را تولید و در بازار عرضه میکنند. خانه هوشمند آسانه نیز از این عرصه عقب نمانده و میتوان گفت جزو بهترین تولید کننده تجهیزات روشنایی هوشمند است. از جمله تجهیزات روشنایی که آسانه تولید کرده میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

انواع کلید های لمسی وای فای برند ایرانی خانه هوشمند

یکی از محصولات اصلی تولیدی خانه هوشمند آسانه ، کلیدهای لمسی وای فای است. کلید های لمسی آسانه در مدل ها و اشکال مختلف به صورت پنل ۸ پل ، کلید لمسی کریستال ۴ پل ، ۳پل و دو پل موجود است.

  • بدون نیاز به تخریب و یا سیم کشی خاص کاملا استاندارد در محل کلید های سنتی استاندارد جایگذاری میشوند.  نصب و راه اندازی بدون نیاز به دانش فنی خاص توسط خود کاربران قابل انجام است.
  • کنترل از طریق اپلیکیشن موبایل یا تبلت و حتی رایانه
  • امکان اتصال مستقیم به وای فای خود کلید
  • امکان اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور
  • ظاهری شیک و مدرن و با کیفیت
  • امکان تنظیم زمانبندی های مختلف برای روشن و خاموش شدن
  • صفحه نمایش لمسی و دارای نور بکگراند
  • دارای ریموت کنترل RF
  • امکان اتصال به سرور ابری آسانه

مبدل های کلید سنتی به وای فای

شرکت خانه هوشمند ایرانی آسانه راه حل های متنوعی برای هوشمند سازی روشنایی با توجه به بودجه کاربران در اختیارشان قرار میدهد. چنانچه به هر علت از جمله مسائل مالی امکان تعویض کلی کلید ها نباشد با استفاده از مبدل های کلید سنتی به هوشمند بدون نیاز به تعویض کلید ، میتوان همان کلید سنتی را هوشمند کرد.

راه حل این کار استفاده از مبدل های کلید سنتی به هوشمند و یا به اصطلاح معروف پشت کلیدی های هوشمند است. این تجهیزات بسیار کوچک براحتی بدون نیاز به تخریب یا کار اضافه یا سیم کشی اضافه ، کاملا داخل کلید سنتی و پشت کلید جایگذاری میشوند.

تمامی ویژگی ها و امکانات از جمله اتصال با موبایل و اینترنت و همچنین کنترل از طریق ریموت RF را داراست . امکان تعریف انواع سناریو های زمانبندی برای روشنایی و امکان اتصال به سرور ابری آسانه از دیگر ویژگی های این پشت کلیدی های هوشمند است.

تجهیزات سرمایش و گرمایش هوشمند

 یکی از اهداف بزرگ در راه اندازی خانه های هوشمند صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی است.  تجهیزاتی که کنترل سرمایش و گرمایش منزل را بر عهده دارند جایگاه ویژه ای در میان تجهیزات خانه هوشمند دارند. یکی از زمینه هایی که همواره دقدغه ی شرکت های خانه هوشمند ایرانی بوده همین مبحث کنترل سرمایش و گرمایش هوشمند بوده است. تجهیزاتی که کنترل سرمایش و گرمایش منزل را بتوان با توجه به دمای منزل هوشمندانه کنترل کرد. این تجهیزات غالبا با استفاده از داده هایی که از سنسور های دما دریافت می کنند ، دمای محیط را هوشمندانه کنترل میکنند. همین امر باعث صرفه جویی بسزایی در انرژی خواهد شد.

خانه هوشمند ایرانی آسانه با ارائه راهکار های خلاقانه در زمینه هوشمند سازی سرمایش و گرمایش محصولات هوشمند خوبی را ارائه میکند در این قسمت دو مورد از این محصولات را بررسی میکنیم.

 

کلید هوشمند کولر آبی

کولر های آبی موجود در ایران متاسفانه سالهاست با همان طرحی اولیه که دارند تولید و ارائه میشوند. و با گذشت سالیان از تولید کولر های آبی در ایران هنوز تغییر جدیدی در ساختار این کولر ها و یا حداقل دیجیتال سازی آن انجام نشده. خانه هوشمند آسانه با تولید کلید های هوشمند کولر آبی جانی تازه در کالبد بی روح این کولر ها دمیده ! این امر میتواند یکی از مزایای برند ایرانی خانه هوشمند باشد.

کلید های کولر آبی هوشمند آسانه ، با ظاهری شیک و مدرن و صفحه کلید لمسی و صفحه نمایش دیجیتال ، به طور کامل آن شکل و شمایل قدیمی و مکانیکی کلید کولر های آبی قدیمی را در هم شکسته و علاوه بر مدرن کردن کولر آبی امکانات هوشمندی را نیز به کولر آبی اضافه کرده است.

امکان اتصال با موبایل به وای فای  وسیله و یا اتصال از طریق اینترنت از ویزگی های این کلید های کولر آبی هست.  این وسیله درارای سنسور دمای داخلی است که دمای محیط را بروی صفحه نمایش روی خود پنل و همچنین در اپلیکیشن نمایش میدهد. با توجه به سنسور دمای موجود امکان تعریف سناریو های مختلف بر اساس دما در این وسیله وجود دارد. امکان تعریف سناریو های زمانبندی برای روشن و خاموش شدن کولر در زمان های تعریف شده از دیگر ویزگی های کلید کولر هوشمند آبی است.

 

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند  مناسب استفاده جهت فن کویل و داکت اسپلیت وسیله ای جهت کنترل سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها می باشد. دارای قابلیت کنترل از راه دور با موبایل به صورت اینترنتی میباشد. امکان تعریف انواع سناریو های زمان بندی یا بر اساس شرایط درجه دما و شرایط آب و هوایی را دارا میباشند.

کلید لمسی

تجهیزات امنیتی و ایمنی هوشمند

امنیت جزو ویژگی های لاینفک خانه های هوشمند است. خانه هوشمند علاوه بر احساس راحتی و آرامش باید حس امنیت در راس امکانات آن باشد. خانه هوشمند با کنترلر های هوشمند و سنسور ها و دوربین های مداربسته امنیت را به طور کامل برای کاربران فراهم میکند. خانه هوشمند آسانه با ارائه پکیج سیستم امنیتی خانه هوشمند کلیه نیاز های امنیتی را در نظر گرفته و راهکار های مختلفی را در راستای ایجاد امنیت در ساختمان هوشمند ارائه میدهد.

 

سیستم امنیتی هوشمند آسانه

پکیج دزدگیر هوشمند آسانه متشکل از کنترل کننده مرکزی که هسته اصلی سیستم امنیتی است. این کنترلر در اصل مغز متفکر سیستم و اجرا کننده سناریو های امنیتی است. دزگیر خانه هوشمند آسانه از نوع بیسیم است و دارای سیم کارت داخلی میباشد. کنترلر مرکزی از طریف RF و وای فای با سایر اجزا در ارتباط است.

سنسور در و پنجره و سنسور های تشخیص حرکت  از دیگر اجزای سیستم امنیتی است که برای تشخیص حضور و یا باز شدن غیر مجاز در یا پنجره را تشخیص داده و اطلاعات را به کنترلر مرکزی ارسال میکنند. کنترلر مرکزی با توجه به سناریو هایی که داخل آن تعریف شده عمل میکند. مثال آژیر را به صدا در می آورد و یا به کاربر اس مس ارسال میکند.

این سیستم علاوه بر امنیتی کاربرد ایمنی نیز دارد یعنی با افزودن سنسور های دود به سیستم با انشار دود در منزل کنترلر میتواند بلافاصله شیر برقی متصل به فلکه گاز را بسته ، رله های برق هوشمند را قطع کرده و به کاربر با ارسال اس مس و آژیر اطلاع دهد. بنابر این میتوان گفت این سیستم امنیتی به عنوان یک کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند عمل میکند.

  • دارای اپلیکیشن موبایل و وب اپ برای تنظیمات و کنترل از راه دور
  • دارای باتری داخلی برای هنگامی که برق قطع شود
  • قابلیت اتصال وای فای
  • دارای گیرنده و فرستنده رادیویی
  • تعداد زوون بالا
  • نصب آسان
  • صفحه کلید لمسی
  • نمایشگر دیجیتال
  • امکان اتصال به google assistant و فرمان صوتی
  • امکان اتصال به IFTTT
پریز محافظ خانه هوشمند

 

محافظ برق هوشمند

یکی از مهمترین تجهیزات هوشمند ساختمان میتوان محافظ های برق هوشمند را نام برد. با تغییر ولتاژ برق امکان آسیب دیدن لوازم الکتریکی منزل بسیار بالاست. بنابر این پریز محافظ  هوشمند برق میتواند از خسارت های ناشی از تغییر ولتاژ برق جلوگیری نماید.

پریز هوشمند علاوه بر امکان کنترل از راه دور لوازم برقی و زمانبندی قطع و وصل آن ، وضعیت تغییر ولتاژ هریک از لوازم برقی را محاسبه کرده و در صورت ایجاد نوسانات برق شهری ، قطع جریان برق بصورت خودکار انجام میپذیرد.

موارد کاربرد : تایمر برق خانگی ، تایمر برق تجهیزات آزمایشگاهی ،تایمر برای گلخانه و..

عملگر ها و تجهیزات مکانیکی هوشمند

منظور از تجهیزات مکانیکی ساختمان، آن دسته از امکاناتی هستند که به وسیله اهرم‌ها یا ویژگی‌های مکانیکی جا به جا می‌شوند؛ برای مثال درب پارکینگ، موتورهای پرده هوشمند، انواع کرکره‌ها . تجهیزات خانه هوشمند به شما کمک می‌کنند تا عملگرها را بدون دخالت دست و با کمترین زحمت حتی از راه دور کنترل کنید.

برای این منظور خانه هوشند آسانه با ارائه رله و ماژول های مختلف با امکانات متعدد این امکان را برای شما فرهم میکند تا هر گونه وسایل مکانیکی را بتوان به صورت نرم افزاری کنترل کرد. و یا سناریو های مختلف هوشمند برای اتوماتیک کردن آنها تعریف نمود. به عنوان مثال میتوان از کاربرد های این رله ها برای کنترل پرده های هوشمند یا سایبان ها استفاده کرد. از سایر کاربرد این رله ها میتوان به کنترل هوشمند درب پارکینگ اشاره نمود.

تمامی این رله های هوشمند  امکان اتصال به وای فای و اینترنت را دارا میباشند.امکان کنترل مستقیم و یا کنترل از راه دور با اینترنت و ریموت را دارند. انواع سناریوهای زمانبندی مختلف بر روی این رله ها قابل پیاده سازی است. برای بررسی بیشتر هریک از این رله ها کافیست بر روی تصویر آن کلیک نمایید تا از جزییات کامل آن مطلع شوید.

تجهیزات هوشمند آبیاری 

یکی دیگر از بخش های هوشمند در ساختمان های هوشمند ، قسمت آبیاری فضای سبز و باغچه و گلدان هاست. با کمک  آبیاری اتوماتیک هوشمند بهترین زمان آبیاری را با کمک سنسورها ی رطوبت تشخیص داده و مدیریت و کنترل آبیاری را از هر مسافتی از باغ و باغچه خود در دست گیرید . بدون اینکه نیازی به حضور فیزیکی شما در آن مکان باشد ،  تنها با یک گوشی همراه و اینترنت می توان کنترل آبیاری از راه دور را در دست گرفت.

کنترل‌کننده‌های آبیاری هوشمند  ،  شرایط  آب و هوا، شرایط خاک، تبخیر و مصرف آب گیاه را  هوشمندانه در نظر میگیرند . باتوجه به نیاز گیاه اقدام به آبیاری اتوماتیک گیاه می کنند. خانه هوشمند اسانه با ارائه سیستم آبیاری هوشمند ، می توان گفت به کلیه انتظاراتی که از یک سیستم آبیاری هوشمند میرود را در یک سیتم مجتمع کرده است.

 

امکانات و ویژگی های سیستم آبیاری هوشمند آسانه

  • کنترل از راه دور بدون نیاز به حضور فیزیکی برای آبیاری
  • امکان اتصال به وای فای و اینترنت
  • دارای وب اپ و اپلیکیشن موبایل
  • هوشمندی در آبیاری با استفاده از سنسور های رطوبت
  • امکن تعریف سناریو ها و زمانبندی های مختلف برای آبیاری
  • امکان دیافت بازخورد از فرمان ارسال شده
  • نصب ساده و بدون نیاز به تغییر در سیستم لوله کشی
  • دارای سیم کارت داخلی
  • امکان اتصال همزامان چند شیر برقی
  • امکان کنترل تایمر آبیاری با ریموت RF
  • تعریف زمانبندی و سناریوهای نامحدود در تایمر هوشمند آبیاری آسانه
  • امکان اتصال تایمر آبیاری هوشمند به سرور ابری آسانه
  • امکان اتصال به google assistant و فرمان صوتی
  • امکان اتصال به IFTTT

خانه هوشمند ساخت ایران

ایران جزو کشورهایی است که چندین ساله برای جلوگیری از هدر رفت انرژی تلاش می کند.و در راستای مصرف درست انرژی به موفقیت هایی دست یافته که از نمونه های آن ورود کشور ایران به صورت پیشرفته به صنعت هوشمند سازی ساختمان ها می باشد.تولید کننده های محصولات خانه هوشمند ایرانی هر ساله تلاش می کنند تا خود را در رقابت با برندهای خارجی قرار دهند.و امروز می بینیم واقعا توانسته اند نشان دهند که محصولات ایرانی هم از نظر کیفیت و هم زیبایی با برندهای خارجی در رقابت است.تولید کنندگان تجهیزات خانه هوشمند ایرانی توانسته اند تقریبا تمامی استانداردهای اروپایی مربوط به کنترل کیفیت و حفظ محیط زیست و امنیت و ایمنی را در محصولات خود رعایت کنند.

خانه هوشمند

 

تفاوت امکانات موجود در خانه هوشمند ایرانی و خارجی

 برخلاف باور عامیانه، امکانات موجود در خانه هوشمند ایرانی و خارجی یکسان بوده و تفاوت بارزی با یکدیگر نخواهند داشت. تمامی تجهیزات و امکانات موجود در ساختمان های هوشمند جهانی و ایرانی شامل سیستم های کنترل روشنایی و نور، سیستم های هوشمند گرمایشی سرمایشی، کنترل باز و بسته شدن درب های ساختمان، سیستم های کنترل امنیتی، سیستم های کنترل آبیاری و تجهیزات الکتریکی بوده شرکت های تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان های ایرانی نیز تعبیه و اجرا خواهد شد

 

خانه هوشمند ایرانی آسانه

خانه هوشمند آسانه  به عنوان یک شرکت دانش بنیان یکی از اولین شرکت های تولید کننده تجهیزات خانه هوشمند ایرانی است. سعی ما در این سالها براین بوده تا بتوان با بومی سازی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان بتوانیم امکانات یک خانه هوشمند را برای هموطنان عزیزمان در داخل با یک قیمت بسیار بسیار پایین تر فراهم کنیم. خانه هوشمند ایرانی آسانه  در تمامی زمینه های هوشمند سازی ساختمان فعال بوده و محصولات حرفه ای و با کیفیتی در اختیار مصرف کنندگان ایرانی ارائه میدهد با سر زدن به فروشگاه محصولات ما میتوتنید تمام محصولات خانه هوشمند آسانه را ملاحظه نمایید

خانه هوشمند

 

اگر احساس میکنید برای خرید و انتخاب و همچنین برآورد هزینه نهایی خانه هوشمند نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر دارید ، مشاوران فنی ما در آسانه به صورت مشاوره حضوری و بازید از مکان و یا به صورت آنلاین شما را راهنمایی خواهند کرد. کافیست در شماره های زیر پیام بگذارید و یا تماس بگیرید. ما از صفر تا ۱۰۰ هوشمند سازی منزلتان کنار شما هستیم.