تجهیزات خانه هوشمند 

با پیشرفت فناوری ،داشتن یک خانه هوشمند از فانتزی به یک ضرورت تبدیل می شود. اگر چه در گذشته ، خانه های هوشمند بخشی از یک سبک زندگی لوکس در می آمد ، اما امروزه به قسمتی مهم و شاید جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است.

تجهیزات به کار رفته در خانه هوشمند به شما امکاناتی می‌دهد تا آسان‌ و ایمن زندگی کنید. استفاده از تجهیزات خانه هوشمند صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها را همراه دارد. با استفاده از تجهیزات هوشمند خانه مانند سیستم روشنایی هوشمند ، سیستم سرمایش و گرهایش هوشمند و … میتوان استفاده از انرژی را هوشمندانه مدیریت کرد و از اتلاف انرژی جلوگیری نمود. کارهای مختلف خانه را را به آسانی از راه دور کنترل و اجرا کرد. همچنین امنیتی که در خانه های هوشمند است در خانه های سنتی کمتر وجود دارد.

به طور کلی هر شیئی در خانه که به اینترنت اتصال پیدا کند یا به عبارتی عضوی از اینترنت اشیا باشد ، بصورت ذاتی میتواند از تجهیزات خانه هوشمند به شمار آید. میتوان گفت با استفاده از اینترنت اشیا و خانه هوشمند هر وسله  الکترونیکی یا مکانیکی را می توان به اینترنت متصل نمود. در این مقاله ، ما قصد داریم تجهیزات مختلف و امکاناتی که هریک از این تجهیزات هوشمند در اختیار ما قرار میدهند  را بررسی کنیم. 

اما تجهیزت خانه هوشمند موجود در بازار به صورت کلی غالبا شامل دسته بندی زیر می شوند :

 

تجهیزات سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند (Smart Lighting System)  یکی از بخش های اصلی تجهیزات خانه هوشمند به شمار میرورد. روشنایی هوشمند جزو اولین تجهیزات هوشمند سازی است که محبوبیت زیادی هم در بین تجهیزات هوشمند دارد.

با استفاده از تجهیزات روشنایی هوشمند این امکان را دارید تا لامپها و تجهیزات روشنایی را با استفاده از اینترنت و تلفن همراه  از راه دور کنترل کنید. ویا در داخل منزل بدون اینترنت و با دسترسی مستقیم با موبایل در حالی که روی مبل لم داده اید با گوشی چراغ های مختف را در منزل روشن یا خاموش نمایید.

همچنین امکان تعریف سناریوهای مختلف روشنایی وجود دارد. مثال میتوان تنظیم کرد در هنگام عصر با تاریک شدن هوا کم کم چراغ های منزل روشن شوند و در هنگام ساعات خواب نور کم کم ، کم شده و محیط برای خواب آماده شود.

خانه هوشمند ایرانی

انواع لوازم روشنایی هوشمند 

لوازم هوشمند مختلفی برای سیستم‌های روشنایی هوشمند  وجود دارد که می‌توان از جمله‌ی آنها به کلید های لمسی هوشمند ، مبدل های هوشمند کلید سنتی ، لامپ های ال ای دی هوشمند ، سرپیچ های هوشمند ، روشنایی RGB هوشمند ، پریز هوشمند ، دیمر های هوشمند اشاره کرد.

کلید لمسی هوشمند 

کلید لمسی یکی از تجهیزات پر کاربرد برای روشنایی هوشمند است. به کمک این محصول هوشمند می توانید نور و روشنایی محل را از راه دور وی بصورت خدکار کنترل کنید. جهت دسترسی از راه دور به کمک موبایل، اتصال کلید هوشمند به اینترنت الزامی است.  به راحتی میتوانید با ورود به اپلیکیشن خانه هوشمند و لمس آیکون مربوط به کلید، لامپ های خود را روشن و خاموش کنید.

از طرفی ظاهری شیک و مدرن کلید های لمسی برای کاربران بسیار جذاب بوده و جلوه ای مدرن و لوکس به منزل خواهد داد. سناریو های مختلف هوشمند بر اساس زمان میتوان به این کلید ها ی لمسی داد. تا در زمان های مختلف هر یک از خروجی ها را خاموش یا روشن نماید.

کلید های لمسی هوشمند آسانه در انواع ۲پل ، ۳پل و ۴ پل  موجود است که بدون نیاز به سیم کشی خاص و یا تخریب دیوار به راحتی در قاب های استاندارد قدیمی جای گذاری میشوند. این محصولات به صورت مستقیم یا اینترنتی قابلیت کنترل دارند. همچنین قابلیت سناریو پذیری ، کنترل بوسیله ریموت رادیویی از جمله مشخصات کلید های لمسی آسانه میباشد.

 

مبدل کلید سنتی به هوشمند

چنانچه به دلایل مختلف از قبیل حفظ ظاهر دکور محل   امکان تعویض کامل کلید سنتی نباشد ، خانه هوشمند آسانه راه حل مناسب و کاربری عرضه کرده است. استفاده از مبدل های کلید سنتی به هوشمند جایگزینی مناسب برای تعویض کلید و پریزها است. مبدل ها یک رله بسیار کم جاست که به راحتی درون قوطی کلید برقی سنتی قرار میگیرد و تمام امکانات یک کلید هوشمند را برای کنترل روشنایی در اختیار کاربر قرار میدهد.

 به راحتی میتوانید با اضافه کردن این مبدل کلید سنتی در پشت کلیدها علاوه بر روش معمول روشن و خاموش کردن روشنایی، آنها را بوسیله ریموت رادیویی و همچنین از راه دور با استفاده از موبایل کنترل کنید. برای اتصال این ماژولها به اینترنت ، نیازی به هیچ دستگاه واسطی ندارید .

 

لامپ های LED هوشمند

لامپ های هوشمند ال ای دی یکی از ساده ترین راههای هوشمند سازی روشنایی است. برای داشتن یک روشنایی هوشمند با استفاده از لامپ های هوشمند کافیست لامپ هوشمند رو به سرپیچ ببندید. با استفاده از گوشی به لامپ متصل شده و کنترل کنید به همین سادگی.  لامپ های رنگی RGB این امکان را فراهم میکنند تا در زمان های مختلف رنگ روشنایی را با موبایل تغییر داده و یا سناریوهای مختلف روشایی را برای آن تنظیم نمود.

لامپ ال ای دی

سرپیچ هوشمند 

یکی دیگر از راه های آسان برای هوشمند سازی روشنایی استفاده از سرپیچ های هوشمند است. کافیست این سرپیچ را بر روی سرپیچ قدیمی ببندید و لامپ را بر روی این سرپیچ هوشمند ببندید. به همین راحتی بدون نیاز به تخریب و سیم کشی لامپهای شما هوشمند میشوند.

تمامی امکانات روشنایی هوشمند از جمله اتصال ریموت با موبایل و RF ، کنترل از راه دور اینترنتی ، قابلیت سناریو پذیری و زمانبندی را تنها با تعویض سرپیچ در اختیار خواهید داشت.

 

 

تجهیزات سرمایش و گرمایش هوشمند

 یکی از اهداف بزرگ در راه اندازی خانه های هوشمند صرفه جویی و مدیریت مصرف انرژی است.  تجهیزاتی که کنترل سرمایش و گرمایش منزل را بر عهده دارند جایگاه ویژه ای در میان تجهیزات خانه هوشمند دارند.تجهیزات هوشمند کنترل سیستم گرمایش و سرمایش، دمای خانه را به صورت هوشمندانه تنظیم می‌کند. این تجهیزات با توجه به سنسور های هوشمند تعبیه شده در آنها دما را دریافت و کنترل میکنند.  به راحتی از طریق اپلیکیشن موبایل، از راه دور نیز قابل کنترل است. مهمترین ویژگی این تجهیزات، بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و در نهایت کاهش چشمگیر آن خواهد بود.

یک روز گرم تابستانی را تصور کنید که شما در راه بازگشت به منزل هشتید و خانه از صبح یا از چند روز قبل خالی بوده.  هوای خانه به شدت گرم و غیر قابل تحمل شده چرا که کسی نبوده تا کولر را روشن کند . حالا تو مسیر نیم ساعت مانده به رسیدن به منزل کافیه موبایلتون رو دستتون بگیرید کولر را رشن کنید تا رسیدن شما به منزل هوای خانه به دمای مطلوب شما خواهد رسید. در این قسمت تجهیزات هوشمندی که برای  کنترل دما و انرژی طراحی شده اند را معرفی میکنیم.

خانه هوشمند

کلید کولر آبی هوشمند

محصولی با فناوری اینترنت اشیاء برای کنترل هوشمند کولرهای آبی است.  این کلید هوشمند به راحتی بدون نیاز به تخریب یا تغییر در سیم کشی ، جایگزین کلیدهای معمولی کولر آبی شده و امکانات متعددی را ایجاد میکند. با استفاده از نرم افزار موبایل یا رایانه میتوانید از هر کجای دنیا کولر ابی را روشن و خاموش و دمای محل را تنظیم کنید. دماسنج دقیق دیجیتالی این محصول امکان نمایش دمای محل را از طریق اینترنت در اختیارتان قرار میدهد. 

کلید های لمسی و صفحه نمایش دیجیتال با ظاهری شکیل و مدرن جلوه لوکس و مدرنی به منزل خواهد داد. قابلیت تعریف انواع سناریو های زمانبندی یا سناریو بر اساس دما و شرایط آب و هوا از ویژگی های کلید های کولر هوشمند است.

 

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند  مناسب استفاده جهت فن کویل و داکت اسپلیت وسیله ای جهت کنترل سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها می باشد. دارای قابلیت کنترل از راه دور با موبایل به صورت اینترنتی میباشد. امکان تعریف انواع سناریو های زمان بندی یا بر اساس شرایط درجه دما و شرایط آب و هوایی را دارا میباشند.

 

 

کلید لمسی

سنسور دمای هوشمند

مسلما رکن اصلی در کنترل دمای هوشمند نیازمند پایش دماست. برای پایش دمای محیط نیاز به سنسور های دمای هوشمند نیز میباشد. البته اکثر تجهیزات کنترل کننده سرمایش و گرمایش دارای سنسور های داخلی میباشند اما برای اینکه بتوان فضای بیشتری را تحت پوشش قرار داد نیازمند نصب سنسور های دما در مکان های مختلف خانه است.

این سنسور ها با ارسال اطلاعات به کنترل مرکزی یا سرور ابری امکان تعریف سناریو های مختلف برای کنترل سرمایش و گرمایش منزل را در اختیار قرار میدهند.

 

 

 

تجهیزات امنیتی و ایمنی هوشمند

بدون شک یکی از بارزترین اتظاراتی که از هر خانه هوشمند میرود ، انتظار امنیت و ایمنی در خانه های هوشمند است. بنابر این برای هوشمندی امنیت و ایمنی در خانه های هوشمند تجهیزاتی طراحی و ارائه شده است.  در این قسمت به چند از لوازم هوشمند ایمنی و امنیتی اشاره میکنیم.

خانه هوشمند ایرانی

دزدگیر اماکن هوشمند

سیستم دزدگیر اماکن ،  متشکل از یک سری قطعات الکتریکی است که به یک ملک متصل می شوند. آنها از طریق سنسورها و کنتاکت‌ها، حرکت شخص یا باز شدن درها و پنجره‌ها را تشخیص می‌دهند، که بر اساس آن یک آلارم با صدای بلند تولید می‌شود تا افراد نزدیک را از ورود غیرمجاز آگاه کند. و یا با ایجاد تماس یا ارسال پیام صاحب ملک را از وقوع سرقت مطلع میکند.

دزدگیر های اماکن هوشمند جزو پرطرفدارترین تجهیزات خانه هوشمند به شمار میروند. به زبان ساده ، سیستم امنیتی هوشمند یا اصطلاحاً دزدگیر هوشمند ،به این معنی است که شما می توانید سیستم های امنیتی خود را در هر مکان و در هر زمان از تلفن همراه خود شخصی سازی ، نظارت و مدیریت کنید. به طور معمول بی سیم است و شامل صفحه کلید ، زنگ هشدار آژیر و حسگرهای حرکت هوشمند ، دوربین های هوشمند ، قفل های در هوشمندو.. است.

سنسور های امنیتی

یکی از بخش های مهم و جدانشدنی دزدگیر خانه همان سنسور ها هستند که به منزله چشم هوشیار سیستم عمل میکنند. انواع  متفاوتی از سنسورها با عملکردهای مختلف قابل اضافه شدن به سیستم دزدگیر منزل وجود دارد.  میتوان بنا بر موقعیت و مساحت فضای مورد نظر  ، نوع سنسور و همین طور تعداد آن را انتخاب کرد. انواع سنسور ها شامل سنسور حرکتی ، سنسور دود ، سنسور درو پنجره ، سنسور ارتعاشی و…

یکی از اصلی ترین اجزا و پرکاربردترین نوع سنسور های دزدگیر اماکن همین نوع سنسور میباشد. چرا که تشخیص حضور و حرکت شخص و اعلام خطر بر عهده این سنسور ها میباشد. دارای انواع چشمی مادون قرمز ، چشمی وزنی ، چشمی ماکروویو با حساسیت های مختلف میباشد.

این سنسور ها دارای خاصیت مغناطیسی میباشند که با تماس مغناطیسی برای تشخیص باز شدن در، دروازه یا پنجره در صورت نفوذ استفاده می شود. دارای دو قسمت است که یکی روی در و دیگری  روی چهارچوب در  نصب میشود. چنانچه در باز شود اثر مغناطیسی از بین رفته و سنسور پیام باز شدن در را به کنترلر مرکزی ارسال میکند .

قفل درب هوشمند

قفل هوشمند  وسیله ای جهت حفاظت از درب ورودی ساختمان‌ها می‌باشد با امکان اتصال به اینترنت وای فای و یا بلوتوث قابلیت کنترل از طریق موبایل را فراهم میکند. با استفاده از این وسیله میتوانید درب ورودی ساختمان را از هر جایی از جهان باز و بسته کنید. و یا در صورت باز یا بسته شدن درب منزل پیغامی روی گوشی خود دریافت نمایید.

 با استفاده از قفل هوشمند بسیاری از کارها که قبلاً قابل تصور نبوده ، امروز قابل انجام است. نصب این قفل برقی هوشمند بر روی اکثر دربهای استاندارد امکان پذیر است بدون اینکه نیاز به تغییر مکانیکی و یا سیم کشی برق باشد.

 

دوربین مداربسته هوشمند

یکی دیگر از تجهیزات امنیتی مهم در خانه های هوشمند ، همین دوربین های هوشمند می باشند. یکی از نیازهای مهم در خانه هوشمند دسترسی به صدا و تصویر خانه از راه دور است. دوربین های امنیتی به شما کمک میکند تا هر نقطه ای از جهان بر ساختمان، به منزل یا محل کار خود نظارت داشته باشید. همچنین شما میتوانید از راه دور از طریق اتصال به اینترنت و استفاده از نرم افزار با چرخش دوربین تمام زوایا را زیر نظر داشته باشید. همچنین با قابلیت تشخیص حرکت میتوانید هشدارهای حضور در محل را از طریق گوشی دریافت نماید.

با ترکیب این دوربین های هوشمند با دزدگیر های اماکن هوشمند یک امنیت کامل را برای مکان مرود نظر خود خواهید داشت. مثال دوربین ها حرکتی را تشخیص داده پیامی را به دزدگیر ارسال میکنند. دزدگیر نیز باتوجه به سناریویی که در آن تعریف شده شما را باخبر خواهد کرد.

 

محافظ برق هوشمند

یکی از مهمترین تجهیزات هوشمند ساختمان میتوان محافظ های برق هوشمند را نام برد. با تغییر ولتاژ برق امکان آسیب دیدن لوازم الکتریکی منزل بسیار بالاست. بنابر این پریز محافظ  هوشمند برق میتواند از خسارت های ناشی از تغییر ولتاژ برق جلوگیری نماید.

پریز هوشمند علاوه بر امکان کنترل از راه دور لوازم برقی و زمانبندی قطع و وصل آن ، وضعیت تغییر ولتاژ هریک از لوازم برقی را محاسبه کرده و در صورت ایجاد نوسانات برق شهری ، قطع جریان برق بصورت خودکار انجام میپذیرد.

موارد کاربرد : تایمر برق خانگی ، تایمر برق تجهیزات آزمایشگاهی ،تایمر برای گلخانه و..

 

 

پریز محافظ خانه هوشمند

عملگر ها و تجهیزات مکانیکی

منظور از تجهیزات مکانیکی ساختمان، آن دسته از امکاناتی هستند که به وسیله اهرم‌ها یا ویژگی‌های مکانیکی جا به جا می‌شوند؛ برای مثال درب پارکینگ، موتورهای پرده هوشمند، انواع کرکره‌ها . تجهیزات خانه هوشمند به شما کمک می‌کنند تا عملگرها را بدون دخالت دست و با کمترین زحمت حتی از راه دور کنترل کنید.

در اصل عملگر های هوشمند تجهیزات سخت افزاری و مکانیکی شما را به وسایلی هوشمند قابل کنترل از طرق نرم افرار و قابل برنامه ریزی تبدیل خواهند کرد. نیاز حضور فیزیکی برای کنترل سخت افزار را حذف خواهند کرد  و از هر جایی از جهان این امکان را دارید تا وسیله مکانیکی خود را کنترل کنید.

رله عملگر هوشمند

رله تایمر هوشمند بر اساس فناوری اینترنت اشیاء طراحی شده است. با استفاده از این رله هوشمند میتوانید وسایل مختلفی را هوشمند کنید. کافیست ارتباط این وسیله را از طریق وای فای محل با اینترنت برقرار کنید. شما میتوانید با استفاده از گوشی یا رایانه از هر جای دنیا این وسیله را کنترل کنید یا حتی سناریو های مختلف را بر روی آن تعریف کنید.  معمولا علاوه بر ارتباط اینترنتی ،امکان کنترل رله ها از طریق گیرنده رادیویی در این وسیله هوشمند تعبیه شده است.

مثال های از کاربرد مکانیکی رله های هوشمند عمل گر :

  • کنترل درب ورودی و پارکینگ:

با نصب این رله تایمر هوشمند بر روی درب ورودی و پارکینگ میتوانید علاوه بر استفاده از ریموت کنترل به وسیله موبایل باز شدن دربها را کنترل کنید. رله های این گجت دارای تنظیم برگشت رله ها میباشند و از این طریق میتوانید خروجی لحظه ای رله ها را بر اساس ثانیه دلخواه تنظیم کنید.

  • کنترل پرده و کرکره و سایبان :

اگر قصد داشته باشید کرکره برقی یا پرده ها را ا هوشمند کرده و از طریق موبایل و ریموت کنترل کنید این وسیله بهترین گزینه میباشد. مهم نیست موتور پرده از طریق کنترل برق فاز کنترل میشود یا روش دیگر . زیرا انواع حالتها را میتوانید برای هوشمند سازی آنها با استفاده از این رله تایمر هوشمند اجرا کنید.

تجهیزات هوشمند آبیاری

یکی از دغدغه های مهم در آبیاری فضای سبز استفاده بهینه از منابع آبی و آبیاری به موقع فضای سبز داخل و بیرونی است . به لطف تایمر آبیاری هوشمند امکان آبیاری خودکار و برنامه ریزی شده فضای سبز فراهم آمده است. تایمرهای هوشمند آبیاری برای مدیریت و کنترل از راه دور  آبیاری فضاهای سبز مورد استفاده قرار میگیرند. با نصب این دستگاه، قادر خواهید بود، در هر زمان و از هر مکان، شیر های برقی آب متصل به سیستم را کنترل نمایید. 

خانه هوشمند

 

سیستم آبیاری هوشمند

پکیج آبیاری هوشمند آسانه یک پیشنهاد عالی برای آبیاری اتوماتیک و برنامه ریزی شده گیاهان ساختمان و آبیاری هوشمند باغ و باغچه است . به لطف این سیستم هوشمند امکان آبیاری از طریق اینترنت فراهم آمده است. با تنظیم میزان آبیاری قطره ای در زمانبندی های تعیین شده نگرانی ها را در مورد رسیدگی به گیاهان از میان برداشته و از هدر رفتن آب به علت آبیاری بیش از حد و بی موقع جلوگیری میکند.

سیستم آبیاری هوشمند آسانه یک محصول کاملا ایرانی با امکانات منحصر به فرد تمامی نیازهای یک سیستم هوشمند آبیاری را فراهم میکند. کاربری آسان ، از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آبیاری هوشمند آسانه میباشد .

تجهیزات صوتی و تصویری هوشمند

امروزه اکثر تجهیزات صوتی و تصویری به صورت هوشمند هستند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. مانند تلویزیون های هوشمند که تقریبا یک وسیله هوشمند معمول در اکثر خانه ها موجود است. اما این هوشمندی وقتی کامل میشود که این وسایل در تعامل با سایر تجهیزات خانه هوشمند باشند. 

مثال بلندگوهای هوشمند علاوه بر اینکه امکان پخش موسیقی را در تمامی قسمت‌های خانه به طور یکنواخت و بهینه دارند، امکان ایجاد آلارم‌های مختلف در بخش‌های متفاوت منزل را به شما می‌دهند. و یا مانند اسپیکر های الکسا و آمازون به عنوان یک رابط صوتی میان کاربر و تجهیزات خانه هوشمند باشد.

و یا ترکیب و کنترل روشنایی هوشمند با سیستم صوتی هوشمند یک ایده جذاب برای مهمانی ها و یا ایجاد سرگرمی و آرامش در منزل است. نور منزل با صدای موسیقی کنترل و تنظیم شود. یا با روشن شدن تلویزیون اتوماتیک روشنایی منزل به حالت نور مناسب برای تماشای تلویزیون تنظیم شود.

تاچ پنل

تجهیزات خانه هوشمند آسانه

خانه هوشمند آسانه همسو پیشرفتهای این فناوری نوین تلاش دارد تا نیازهای مختلف هوشمند سازی را تأمین نماید.  این مجموعه در حالی امروزه به عنوان شرکت خانه هوشمند ایرانی شناخته میشود که تاکنون موفق به طراحی و ساخت طیف گسترده ای از لوازم هوشمند سازی ساختمان شده است.

خانه هوشمند آسانه در تمامی زمینه های هوشمند سازی ساختمان فعال بوده و محصولات حرفه ای و با کیفیتی در اختیار مصرف کنندگان ایرانی ارائه میدهد با سر زدن به فروشگاه محصولات ما میتوتنید تمام محصولات خانه هوشمند ایرانی آسانه را ملاحظه نمایید.

 

خانه هوشمند چنانچه نیاز به مشاوره در زمینه تجهیزات خانه هوشمند و یا هوشمند سازی ساختمان دارید می توانید با مشاوران ما با شماره های زیر در تماس باشید. مشاوران ما تلفنی یا حضوری آماده ارائه طرح های جذاب هوشمند سازی منزل با بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات خانه هوشمندو قیمت های خانه هوشمند مناسب شما را راهنمایی خواهند کرد.