چه دزدگیری برای منزل و محل کارمان مناسب ترست و هزینه آن چقدر است؟

دزدگیر منزل

 

 امنیت و آسایش خیال یکی از اصلی ترین نیاز های انسان در زندگی بشمار میرود. نگرانی در رابطه با سرقت یا اتفاقات ناگوار  هنگامی که منزل نیستیم یا در محل کار حضور نداریم همواره جزوی از دغدغه های افراد است. افزایش تورم و گرانی موجب شده که جبران خسارات ناشی از سرقت اموال سخت و گران تمام شود. آتش سوزی، سرقت و … هرکدام از این موارد می تواند آسیب جدی به سرمایه زندگی وارد کند.

آیا بهتر نیست بنابراین پیش از وقوع حادثه  به فکر پیشگیری باشیم؟

بنابر این نیاز به یک سیستم امنیتی هوشمند یا به اصطلاح عام دزدگیر اماکن ،  برای امنیت مالی وداشتن آسایش خیال در زندگی بشدت احساس میشود.

دزدگیر اماکن مجموعه ای متشکل از اجزا مختلف برای مانیتور کردن و اعلان هشدار در هنگام ورود افراد ناخواسته و یا اتفاقاتی از قبیل آتش سوزی و غیره است. انتخاب  بهترین دزدگیر اماکن مناسب با نیاز و متناسب با محیط شما لازم به دانستن تعاریف و آشنایی با اجزای این سیستم دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در رابطه با انواع دزدگیر منزل ، هزینه ها و … را بررسی نماییم.

 

برای انتخاب دزدگیر دانستن چه نکاتی لازم است ؟

 اولین نکته این که انتخاب سیستم امنیتی بستگی به پارامترهای مختلف از قبیل نیازهای حفاظتی و امنیتی شما ، ابعاد مکان و … دارد. ما سعی میکنیم مهم ترین نکاتی که برای خرید بهترین دزدگیر اماکن باید در نظر گرفته شود را اشاره مینماییم.

اولین نکته ، نوع دزدگیر اماکن از نظر عملکرد هنگام بروز حادثه است که باید در نظر بگیریم :

دزدگیر اماکن ساده :

ساده ترین و ابتدایی ترین نوع دزدگیرها همین نوع میباشند که هنگام خطر تنها به ایجاد صدای آلارم آژیر بسنده میکنند.

دزدگیر اماکن تلفنی:

در این نوع دزدگیر ها   زمانی که سیستم شما فعال می شود علاوه بر ایجاد صدای آلارم همزمان این سیستم به صورت خودکار با شما و یا افرادی که شما انتخاب کرده‌اید تماس برقرار می‌کند و شما را  از سرقت باخبر می کند.

دزدگیرهای اماکن سیم کارتی :

دزدگیرهای سیم کارتی می‌توانند علاوه بر ایجاد آژیر، از طریق سیم کارت و بدون نیاز به تلفن ثابت، با یک شماره مشخص در ارتباط باشند و اعلام سرقت را به او گزارش دهند.

دزدگیر اماکن هوشمند :

دزدگیر هوشمند علاوه بر انجام هشدارهای لازم میتواند سناریوهای مختلفی را در صورت بروز حادثه اجرا کرده و از طرق مختلف شما را از وضعیت با خبر کند. سیستم دزدگیر خانه هوشمند دارای اجزای مختلفی می باشد که به وسیله آن ها امکان کنترل از راه دور برای فرد فراهم می شود.  اکثرا دارای سیم کارت داخلی می باشند و امکان اتصال به اینترنت را دارند. امکان ارتباط با سنسور های مختلف و اجرای سناریو های مختلف امنیتی از ویژگی های مهم این نوع دزدگیر های منزل هوشمند بشمار میرود.

 

دومین نکته ، سیمی یا بیسیم بودن دزدگیر هاست :

دزگیرهای منزل از لحاظ نوع اتصالات اجزا به دو دسته سیمی و بیسیم تقسیم بندی میشوند. دزدگیر های سیمی برای اتصال بین دستگاه مرکزی و سنسور ها باید اتصالات سیمی برقرار شود . اما دزدگیر های بیسیم سنسور ها از طریف RF یا وای فای باهم در ارتباط هستند. مسلما نصب و راه اندازی دزدگیر های اماکن سیمی نیاز به وقت و هزینه بیشتری دارد. از طرفی از لحاظ حفظ ظاهری مکام، دزدگیر های بیسیم به مراتب برای کسانی که نمیخواهند دکوراسیون دچار خدشه شود مناسب تر می باشند. جابجایی دزدگیر های منزل بیسیم نیز بسیار آسان تر می باشد و برای افرادی از قبیل مستاجرین گزینه مناسب تری است. اما دزدگیرهای سیمی برای اتصال اجزا نیاز به زیرساخت دارند و از نظر هزینه برای اجرا گرانتر هستند.

 

نکته سوم ، تعداد زوون های دزدگیر اماکن است:

تعداد زوون در اصل تعداد سنسور هایی که می توان به دزدگیر متصل  کرد اطلاق میشود هر زوون یک محدوده از فضای موجود را پوشش میدهد هر چقدر تعداد زوون های یک دزدگیر بیشتر باشد مناطق کور امنیتی کمتر میشود و فضای بیشتری تحت نضارت امنیتی قرار میگیرد. بنابر این با توجه به مساحت فضای مورد نظر باید در انتخاب دزدگیر با تعداد زوون متناسب دقت کرد.

 

نکته چهارم ، در انتخاب بهترین دزدگیر اماکن باتری ، پشتیبان می باشد.

سارقان معمولا یکی از اولین کارهایی که میکنند قطع کردن برق منزل برای قطع شدن تمامی آژیرها و دزدگیرهای موجود است. بنابراین وجود باتری پشتیبان برای موقعی که برق قطع میشود برای دزدگیر های اماکن باید در نظر گرفته شود.

 

نکته پنجم ، در خرید دزدگیر اماکن سادگی و کاربرپسند بودن آن است 

دزدگیر با پیچیدگی های بالا در تنظیمات به طوری که باعث گیج شدن کاربر شود و هربار برای تنظیم یا نصب و راه اندازی نیاز به نصاب داشته باشد، پس از مدتی کنار گذاشته میشوند.

 

قیمت دزدگیر منزل  :

قیمت دزدگیر اماکن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله نوع دزدگیر ، قیمت دزدگیر ساده بسیار پایین تر از دزدگیرهای اماکن دیگر است. به عبارت دیگر ارزانترین دزدگیر منزل نوع دزدگیر ساده است. اما خوب امکانات بسیار پایینتری نیز دارد.

مورد دوم در تعیین قیمت دزدگیر منزل سیمی و بیسیم بودن آنهاست. شاید دزدگیرهای سیمی در ابتدای امر قیمت پایینتری نسبت به دزدگیرهای بیسیم داشته باشند اما باید این نکته مهم را درنظر گرفت که هزینه سیم کشی و تخریب و نصب و راه اندازی دزدگیر های سیمی بسیار بالاتر است و درنتیجه در نهایت امر دزدگیر های سیمی  قیمت تمام شده بیشتری خواهند شت.

نکته سوم در تعیین قیمت دزدگیر منزل تعداد زوون های دزدگیر میباشد. هرچقدر فضای مساحت مدنظر بیشتر باشد به دزدگیر با تعداد زوون های بیشتر و در نهایت تعداد سنسور های بیشتری لازم است. بنابراین قیمت تمام شده دزدگیر نیز بیشتر خواهد شد.

 

نکته چهارم در تعیین قیمت دزدگیر اماکن برند و ایرانی و خارجی بودن  دزدگیر میباشد. مسلما باتوجه به قیمت ارز در کشور قیمت دزدگیر های خارجی بسیار بالاتر از دزدگیر های ساخت داخل کشور میباشد. دزدگیر های ایرانی موجود امروزه با همان امکانات دزدگیرهای منزل خارجی ،  قیمت بسیار پایینتری دارند.

 

دزدگیر اماکن هوشمند آسانه 

 تا به این جا از فاکتور هایی که در انتخاب یک دزدگیر منزل خوب که باید در نظر گرفت صحبت کردیم. در این قسمت قصد داریم تا از ویژگی ها و امکانات دزدگیر خانه هوشمند آسانه صحبت کنیم .

دزدگیر های اماکن آسانه در  مدلهای مختلف پک امنیتی هوشمند ، و مدل دزدگیر ساده آسانه ارائه میشود.

دزدگیر سیمکارتی اماکن هوشمند آسانه محصولی جدید با امکانات فراتر از یک سیستم امنیتی  و دزدگیر اماکن است. عملکرد دزدگیر سیمکارتی هوشمند آسانه به صورت بیسیم است، اما در عین حال امکان اتصال سنسورهای سیمی هم در آن وجود دارد . دزدگیر سیمکارتی اماکن آسانه نه تنها  یک سیستم امنیتی بلکه کنترلر مرکزی خانه هوشمند است. به این معنا که علاوه بر انجام وظایف امنیتی ، امکان کنترل لوازم برقی و روشنایی از راه دور ، به واسطه این سیستم وجود دارد. 

قابلیت اتصال اینرنتی ، انجام تنظیمات سیستم به صورت اینترنتی و با موبایل ، دارای رله های هوشمند وبسیاری امکانات متعدد ، دزدگیر هوشمند اسانه را از سایر دزدگیر ها  متمایز می نماید.

 

دزدگیر هوشمند آسانه مدل NS-S12  محصولی هوشمند برای امنیت اماکن با امکانات متعدد یکی از جدید ترین و اقصادی ترین دزدگیرهای ساختمان  است . نصب و راه اندازی این دزدگیر بدون نیاز به سیم کشی و به راحتی قابل انجام است. این محصول اقتصادی با امکانات متعددی که دارد نیازهای مختلف برای امنیت خانه یا مکان های دیگر را تأمین مینماید.

اتصال به اینترنت از طریق وای فای ، ارسال پیامک از طریق سرور اینترنتی آسانه ، اتصال سنسورهای بیسیم و با سیم ، کنترل با موبایل و ریموت ، آژیر و فلاشر فقط برخی از امکانات جالب این دستگاه هوشمند است.

قابلیت های دزدگیر اماکن هوشمند آسانه

  •  قابلیت بیسیم بودن 

  • سیم کارتی بودن

  • قابلیت اتصال به اینترنت

  •   دارای باتری پشتیبان برق 

  • دارای گیرنده و فرستنده RF

  • دارای ۴ رله هوشمند برای کنترل لوازم الکترونیکی منزل

  • امکان اتصال دزدگیر هوشمند به سرور ابری آسانه

  • نصب آسان

  •   تعداد زون بالا

  • کم جا با ابعادی کوچک

  • امکان ارتباط با موبایل

  • قابلیت جابجایی

  • امکان ارتباط با IFTTT